Säsongsavslutning för Randonneurerna

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Ingmar Nilsson
Registrerades: 10-01-16 21:04

Re: Säsongsavslutning för Randonneurerna

Inläggav Ingmar Nilsson » 14-02-04 20:06

Hej på er alla. Jag kommer inte :? . Vi ses till våren. :D Ni får ha det så trevligt. MVH
Ingmar från Skåne

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Per-Åke Classon
HCK-medlem
Registrerades: 10-04-05 19:08

Inläggav Per-Åke Classon » 14-02-06 12:33

Tyvärr har jag fått förhinder, kan inte komma i kväll.

Per-Åke

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Inläggav Åke Haraldsson » 14-04-11 13:54

Efter en del frågor/påstötningar i stil med: "vad sades på mötet" så har jag äntligen fått ur tummen och renskrivit mina minnesanteckningar. Bättre sent än aldrig.

Minnesanteckningar från Randonneurmöte 2014-02-06.

• Åke redogör för förändringar när det gäller HCK:s randonneurverksamhet. BeGe har uttryckt att han vill starta upp en ny klubb för randoneurverksamheten. Det har dock inte funnits några mer utbredda önskemål om detta bland randonneurerna och därmed har det heller inte funnits något stöd för att starta upp en ny klubb. BeGe har mot den bakgrunden valt att lämna ansvaret som kontaktperson gentemot Randonneurs.se och Bengt Sandborgh. Åke har istället gått in i den rollen.

• En randonneur kommitté utses, den kommer att bestå av Åke Haraldsson, Pär Linden, Mikael Carlsson, Christian Behre, Daniel Ridings samt Martin Bergström.

• Diskussion om hur betalningen av brevet starter skall hanteras. Frågan delegeras till kommittén.
Ett förslag är dock att man skall få ett visst antal startkort om man är funktionär på VKR eller HR, kommittén får ta fram förslag.

• Daniel och Åke berättar om en alternativ 100 milare som de har skissat på utifall BeGe inte vill arrangera den planerade i Jönköping.
Christian Behre får i uppdrag att prata med BeGe om han skall arrangera Skåne lägret och 100 milaren i Jönköping.
(Christian pratade med BeGe redan dagen efter mötet och fick till svar att Skåne lägret skall arrangeras men inte 100 milaren eftersom vandrarhemmet är fullbokat. BeGe svarar nekande på frågan om han i stället vill vara med och arrangera en annan 100 milare.)

• En fråga om hur det kommer att vara med audax träningarna som varit delegeras även den till kommittén.

• 60 milaren 24/5 och dess krock med klubbens Västkusten runt diskuteras, ett förslag är att hänvisa till
samma distans med start i Trollhättan.

• Medalj och kortutdelning.

• Mötet avlutas.

Återgå till "Senaste nytt"