Säsongavslut, brevetkort, medaljer

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Säsongavslut, brevetkort, medaljer

Inläggav Daniel Ridings » 20-08-23 10:51

Avslut

Nu har HCK ordnat sitt sista brevetlopp för säsongen. Ranonneur Väst ordnar sitt sista lopp, 200 km, 5 september med start Circle K vid Fässbergsmotet.

http://www.randonneurvest.se/aktivitet/ ... nce_id=504

BeGe har tänkt sig en socialrunda, för de som vill.

Alla kort och möjliga medaljer (om man har beställt) kommer att delas ut lite senare på hösten. Medaljerna har inte kommit från Frankrike ännu.

Förra året hade vi en gemensam utdelning på Pedalen och Fälgen, en cykelverkstad på Ulfsparregatan 18 i Göteborg. Det blir en lördag och tiden meddelas senare.

I oktober måste jag lämna in datum för alla lopp för säsongen 2021. Brevetsäsongen startar då i november. Man har delat upp säsongen så här för att anpassa den till södra halvklotet. Brevetverksamheten är i allra högsta grad global.

Senast information kommer alltid att finnas här i forumet.

Forumet är inte speciellt aktivt, så man behöver inget konto. Informationen kan man ta till sig därifrån utan.

Det skulle hjälpa mig med planeringen om ni tog ett par minuter på att svara dessa frågor:

https://tinyurl.com/y45qqdqc

Frågorna är inte många och det skulle klart hjälpa med planeringen, så jag är tacksam om du svarar.

Bästa hälsningar,

Daniel Ridings

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Enkätsvaren

Inläggav Daniel Ridings » 20-08-29 17:04

Enkätsvar

Antal lopp

Ungefär som nu, 2 lopp per distans

Vi håller oss till detta med smärre tillskott (tidigt och sent på säsongen). Huvudserien blir 2 per distans.

Startplats

47% vill ha jämtfördelat, som nu. 31% ville ha fler i syd och för 21% spelade det ingen roll.

Vi kör huvudserien jämtfördelat. Den södra startplatsen får kanske extralopp, utanför serien.

Start på året

47% vill starta senare. 21% vill starta tidigt. För 31% spelar det ingen roll.

Jag funderar på att låta en serie (vi kommer att ha två) starta tidigt och låta den andra serien starta senare, kanske en månad senare.

Starttid (kl 8, tidigare, senare, osv)

För 200 och 300 finns en stor övervikt för start kl. 8. 37% vill ha start kl. 8 alltid, för alla distanser.

Man ser en markant avvikelse från detta när man kommer till 400 och 600.

400: 47% före kl. 8, 42% kvällen före, 21% kl. 8

600: 63% kvällen före, 47% före kl. 8 och 5% (en enda) kl. 8

Det talar klart för kvällsstart för 600. Vad jag förstår, så passar inte den södra banan till det. Vi får ändra på något sätt.

Vad gäller 400 finns det en nästan jämn fördelning (skillnad mellan 47% och 42% är en enda) mellan kvällsstart och tidigt start, före kl. 8.

Banans karaktär

Det finns ett övervägande intresse för nya banor med mindre höjdmeter, mest landsvägar och med kontroller bara för att avstyra genvägar.

100-milare

17 av 19 svarade.

18% (3 av 19) skulle förmodligen inte cykla.
59% (10 av 19) ville ha en 100-milare som ett vanligt brevet, inga extra (ruffigt).
24% (4 av 19) ville ha all inclusive

Andra lopp

Övervägande andelen var intresserade av andra svenska lopp (71%)
Norden och ut i Europa var 57% intresserade av.

Inte så säker på vad vi kan göra åt detta, annat än att skapa ett forum för intresseanmälningar för att sammanföra folk.

Eftersäsongen

Många, 14 av 15 svarande, ville se en 200 km.

Många, 11 av 15, ville se en 300 km.

4 kunde tänka sig en 400 och 2 en 600. Vad gäller 400 handlar det om någon som inte hann med det under säsongen och han ville köra in SR. Jag tipsade honom om Skövde. Det syns inte på randonneurs.se, men om man går in till kalendern i Paris, så ser man vilka lopp som tillkom pga Corona.

Randonneurträff

Före eller efter säsongen fick klart flest röster (12 av 17). 11 av 17 svarade "ja" till träffar i allmänhet.

Fritext

10 responses

1. BRM1000
2. Ett bredare startintervall som den här säsongen. Med tanke på olika familjeförhållanden ökar det flexibiliteten och ev fler startande.
3. Uppsamlingsheat a la Hells week eller annat evenemang som bryter av rutinen med BRM.

400 och 600 start kl 05.

Tack för att ni lägger ner tid, energi och engagemang i detta.

Tycker allt har skötts väldigt bra dock vill man ha mer utövare så borde man göra banor som är lättare dock förstår jag att skall man ha det som ett test för PBP så krävs vissa höjdmetrar så man kanske skulle skilja på rundorna i namndöpning om det är det man vill annars så låter man det vara som det är

Betr höjdmeter avser mitt svar att rundor med många höjdmeter läggs senare, t ex 30 milaren via Torpa innan den via Alingsås. Daniel, du vet vilka jag menar.

Daniel, stort tack för allt arbete du m fl lägger ner. It’s much appreciated.

Ny för i år

gärna möjlighet till flexibelt startdatum för att öka möjligheten till fler startande( yrkesarbetande med barn)

Detta var min första BRM-säsong och jag är nöjd med cyklingen och för den rikliga information som ges inför loppen och även efter ett lopp. Det är uppskattat. Jag skulle även vilja att det ordnades en BRM1000 från Göteborg.

Det vore toppen om det fanns möjlighet att välja starttid, typ från kvällen fram till morgonen kl 08. Antar att Paris inte får med på det?

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Re: Säsongavslut, brevetkort, medaljer

Inläggav Daniel Ridings » 21-02-18 19:09

Jag har nu fått medaljerna och parat ihop dem med alla kort.

Mitt problem är att hitta ett sätt att dela ut dem. Vi får inte samlas till en utdelning.

Jag lutar åt att lämna dem i en cykelbutik där ni kan hämta dem när det passar er istället för alla på en gång.

Det är på gång, åtminstone.

Daniel

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Re: Säsongavslut, brevetkort, medaljer

Inläggav Martin Bergström » 21-02-18 21:37

Toppen tack Daniel.

Återgå till "Allmänt"