Förhållningsregler 2020

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Förhållningsregler 2020

Inläggav Daniel Ridings » 20-03-30 10:44

Förhållningsregler för brevetlopp år 2020

Ny information finns i ett senare inlägg här i tråden.

(30/03/2020, detta är en färskvara)

Edit: 31/03/2020 följande regler gäller erfarna randonneurer. Andra kommer till starten vid det angivna datum och minst 20 minuter före starttiden. Kravet på föranmälan gäller alla, förstagångare som erfarna

Edit: 2/4/2020 skrev ett förtydligande om alternativ stämpel/kvitto eller foto. Kortversion: kontrollerna SKA intygas.

Snabbinfo

1) Föranmälan krävs, i god tid (undantag görs för loppet som går 4. april, dvs, det räcker med föranmälan till 3. april, kl. 12.00)

2) I god tid för att du ska kunna skicka ett frankerat, adresserat kuvert till mig, som du får i retur med ett brevetkort. Min adress har du längst ned. Så en postgång fram och tillbaka får du räkna med. Föranmälan i vårt system gäller som vanligt.

3) Man får köra loppet när man har fått kortet, valfri dag, men samma starttid som den som står i kalendern, kl. 08.00 med undantag för BRM600.

4) Cyklisten ska rapportera till mig:
a) senast tisdagförmiddag, följande vecka, helst på måndag
b) skicka tillbaka brevetkortet till mig med poststämpel senast tisdag som ovan

Om du är absolut säker på att du ska köra, betalar du (Swish) avgiften till: 123 085 58 74

Meddela BRMX00 4/4 ditt namn (där X00 är distansen och 4/4 är datum)

Om du är osäker på att du ska köra, swishar du till: 070-7291253. Det är lättare för mig att betala tillbaka avgiften.

Väljer man att starta vid den utsatta tiden, kommer jag att vara på plats. Men jag kommer inte med några extra brevetkort. Har man inte föranmält sig, får man inget kort.

Det är viktigt att brevetloppen genomförs med respekt för tradition. Dessa är inte motionsrundor eller träningsrundor utan Brevet des Randonneurs Mondiaux, BRM. Visa respekt. Inget slarv. Korten kommer att ganskas noga för att säkerställa att allt är korrekt. Ni SKA skriva klockslaget för när ett FOTO har tagits.

I år kommer en aspekt fram som oftast försvinner i bakgrunden: självständighet. Du ska klara dig själv. Eftersom vi vill hålla ned kontakterna med utomstående till ett minimum, så uppmanas ni att ta med mer packning än vanligt. Detta gäller framförallt mat. Vatten kan man få på kyrkorgårdar och utanför bensinmackar. Om ni trots allt går in i en butik, gå in en och en. Helst skickar ni in en som kan sköta allas inköpsbehov.

Alla kontroller kan betraktas som FOTO-kontroll, dvs, att ni tar ett foto istället för att söka upp en underskrift. I dessa fall skriver ni ”FOTO” och klockslaget i den avsedda rutan. Skicka fotot till mig på 070-729 12 53. Om ni inte kan göra det, kommer vi överens om något annat. Epost till [email protected] går fint. (Ej klart ännu, men elektroniskt intyg, "electronic proof of passage", är en tänkbar utveckling. Det kommer mer sedan, i så fall).

Förtydligande: Kontroller ska ALLTID intygas. Ibland står det FOTO vid en kontroll. Den kontrollen måste intygas med ett foto. Andra kan intygas med ett foto, men man kan också skaffa ett kvitto eller stämpel som vanligt. Det räcker aldrig med att man enbart uppger passeringstid. Det ska intygas på ett eller annat sätt.

Det finns ett antal fält på brevetkortet markerade med ”x”. Glöm inte att fylla in dem.

Loppet ska köras så att jag har resultatet tidigt dagen efter loppet. Loppet kan köras från och med att du har fått ett brevetkort, men max 7 dagar före utsatt datum. Vi vill helst att ni inte kör i grupp. Tumregel: max 3 cyklister.

Inga fartrekord i år. Istället är det säkerhetstänk som gäller. Om vi belastar sjukvården med en onödig vurpa eller olycka, är det mycket möjligt att jag avblåser alla följande lopp.

Brevetkorten ska postas tillbaka till mig med poststämpel senast följande tisdag efter ett lopp:

Daniel Ridings
Bräckavägen 17
437 42 Lindome

Som alla förstår, har vi en oviss tid framför oss och allt kan ställas in på kort varsel, dels pga coronaläget men även om det visar sig att folk visar bristande respekt för våra traditioner inom randonneursverksamheten.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Re: Förhållningsregler 2020

Inläggav Martin Bergström » 20-03-30 19:13

Daniel,
Bra med tydliga instruktioner, vi ska visa respekt för situationen och inte ta risker.
Vi ses (nån gång)
Martin

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 20-03-31 09:01

Jag har förtydligat att dessa regler gäller erfarna randonneurer. Förstagångscyklister är välkomna til starten senast 20 minuter före starttiden. Då får de sina kort.

Kravet att föranmäla sig gäller alla. Anmälan stänger ca kl. 12 dagen före loppet.

Anmälningssida

Välkomna!

Daniel

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Inläggav Åke Haraldsson » 20-04-01 19:32

Mycket bra Daniel, tydligt och bestämt men ändå flexibelt.

Åke

Magnus Andreasson
Registrerades: 18-06-23 10:44

Inläggav Magnus Andreasson » 20-04-02 17:13

Ja. Bra jobbat.

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Uppdatering: Förhållningsregler 2020

Inläggav Daniel Ridings » 20-04-06 18:49

Nu går vi tillbaka till den vanliga ordningen. Har man inte redan anmält sig och skickat iväg ett frankerat kuvert till mig, så hinner ni inte med det till fredag ändå. De längre distanserna brukar inte samla så många till startfältet.

Så ...

1) Obligatorisk föranmälan senast kl. 12 dagen före ett lopp
2) Uppställda vid starten senast 20 minuter före, inte körande in på parkering, utan klar för att ta emot dagens "nyheter". Vi samlas alltid utanför.
3) FOTO är alltid en möjlighet istället för stämpling i en butik, men är man få, kan det gå utmärkt att gå in i butiker och hålla avstånd till varandra enligt folkhälsomyndighetens rekommendationer.
4) Man lämnar in brevetkortet vid sista kontrollen, Circle K.

En liten avvikelse. Om ni vet att ni ska cykla i en liten grupp, oftast är det 2 eller 3, kanske 4, och om alla är på plats, så kan jag skicka iväg er i förväg, från och med en halvtimme före. Detta gör att vi blir lite utspridda längs banan. Det blir vi oftast ändå, men detta hjälper. Så gör upp med varandra, kom i tid, och slippa stå och frysa i väntan på klockan. Jag justerar starttiden på brevetkortet och räknar ut totaltiden.

Välkomna!

Återgå till "Allmänt"