Vinterserien December-etappen

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Vinterserien December-etappen

Inläggav Christian Behre » 16-11-27 00:35

Man får inte kika i förväg, men jag skall avslöja att bakom lucka nr. 3 döljer sig Vinterseriens December-etapp! På förra etappen var det Skogens konung, som mötte upp halvvägs. Får se vem vi möter utmed banan den här gången?

Tid: Lör. 3 dec, kl. 08.00.
Vi har sön 4 dec som första reservdag. Håll utkik i tråden vilket det blir.

Start: Circle K, Fässberg.

Bana: December 2016 155 km

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Re: Vinterserien December-etappen

Inläggav Martin Bergström » 16-12-01 18:56

Tyvärr, jag avstår från vägarna, fick så sent som idag besked av handkirurgen att jag inte får belasta min hand, efter"den stora smällen" förrän 15/1.

Men, jag försöker hänga med ändå. Christian cyklar på riktigt, jag sitter i källaren och kör på min trainer- Christian har lovat att skicka SMS när han tar paus, hoppas att han gör som han har lovat. Jag kör så länge jag orkar/står ut.
Jag tar selfies och skickar till Christian så han vet att jag inte fuskar.

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem

Inläggav Christian Behre » 16-12-03 08:56

-7°C. Skjuter upp starten timme. Får se hur lång runda det blir.

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Inläggav Martin Bergström » 16-12-03 11:19

Jag kör på trailern istället, du ligger lite före mig. Jag startade kl 10, du kl 9.20.
men jag behöver nog inte gå in och "värma mig" ofka ofta som du. Jag har +18 i källaren.
Dessutom kommer Kerstin med mat och dryck, jag beställde just en kopp te.

Kämpa på i kylan1

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem

Inläggav Christian Behre » 16-12-03 21:14

-7°C till -2°C. Fuktig luft gjorde vägbanan riktigt hal bitvis på sträckan Hindås-Sätila, dvs en stor del av dagen. Var dock ganska trygg på "piggdecken". Knappt någon vind och fantastisk effekt av värmekuddarna i skorna och handskarna gjorde passet till min skönaste vinterträning någonsin! Kunde köra i precis lagom fart för att knappt bli svettig.
Hemma på trainern gjorde Martin Bergström comeback efter skada och skickade nu peppande SMS under första delen av rundan.
Mellan Viared och Seglora ~80 km stod Tomten med bjällra och kallade in till dopp i grytan. Härliga kalorier och trevligt sällskap, som jag tog mig långt på! Tack Per Stenbeck!
Efter 10 mil var det dags för bakljus och efter en paus i Sätila 106 km åkte reflexvästen på och framlampan tändes. Solnedgång över Lygnen - njutbart skådespel!
I Lindome 141 km var det dags för julmat och samkväm hos Daniel Ridings. Sedan var det lugnt rull hem. Nu nöjd och skön i kroppen.

Christian

Återgå till "Randonée/Långdistansträning"