Vinterserien November-etappen

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Vinterserien November-etappen

Inläggav Christian Behre » 16-11-07 20:05

Lite senare än ursprungsplanen, men det var skönt att slippa att köra i ruskvädret som var nyss förlidna helgen. Får se hur många av de sargade randonneurerna som är redo, men jag planerar att köra.
I minusgrader kör jag med vintercykel med grova dubbdäck, hellång skärm, belysning etc. Säkert ryggsäck med olika klädesplagg att ha om vädret skiftar. Sedan väljer jag ett tempo där jag inte svettas, för annars blir jag iskall och då fixar jag inte mer än två timmar. Räknar med ett värmestopp efter varje femmilare.

Tid: Sön 13 nov., kl. 08.00.

Start: Circle K, Fässberg.

Bana: November 2016 155 km

Väl mött!

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Re: Vinterserien November-etappen

Inläggav Åke Haraldsson » 16-11-07 20:42

Jag räknar in mig bland de sargade randonneurerna även om jag kommit långt i min konvalescens. Planerar att komma på söndag, skall Christian köra utan svett kanske jag kan gå med även om jag inte är så tränad som jag skulle önska. Mitt deltagande hänger dock en del på om jag hunnit att få de beställda, slitdelarna till vintercykeln, dom som jag borde bytt i våras....

Åke

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Re: Vinterserien November-etappen

Inläggav Martin Bergström » 16-11-08 19:10

Jag är också en sargad Randonneur,
Men jag ligger efter Åke (som vanligt!)
Jag har dock några veckor kvar innan jag är ute på vägarna igen, jag avstår denna månad.

Förhoppningsvis är jag med i December.
Christian, Förra årets December 20 milare var ju riktigt njutbar. Jag hoppas på en repris.

Ha det så bra på söndag.

Martin

Återgå till "Randonée/Långdistansträning"