PBP - eftersnack

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Eive Wallman
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-14 17:36

Inläggav Eive Wallman » 11-09-14 20:27

Jonas Birgersson skrev:Intressanta beräkningar Christian!

Christian Behre skrev:Återkommer kanske när jag har räknat lite på Jonas matsedel...

Gör gärna det. 193 cm och ca 76 kg tror jag att du kan räkna på. Jag vägde mig varken före eller efter men det känns som att jag inte tappade vikt nämnvärt i alla fall.

Intressant uppdatering av din mind-map Stefan. Mycket användbar för de som vill testa på detta äventyr 2015.

Det mystiska för min del var att jag gick upp ett kilo, jag vägde mig både före och efter. Men mina cykelbyxor töjde sig :?

/Eive 8)

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Inläggav Åke Haraldsson » 11-09-16 15:31

Två linslöss (heter det så när det är plural) har hamnat i tidningen.
Bläddra till sid 16.
http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/6812

Åke

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 11-09-17 09:12

Åter till Jonas diet.

Enligt min beräkning fick Du i Dig ~11 200 kcal. På det skulle jag ta mig till Brest och kanske till Carhaix, 70 mil. Men jag har en trolig förklaring, både till Din ryggvärk och att Du klarade hela rundan på denna matsedel: Du kurade ihop Dig bakom Sofia HELA vägen!

Nej, det är bara att konstatera att vi har olika metabolism. Vet inte hur många effektiva cykeltimmar Du hade, men 40 tim på cykeln blir 280 kcal/tim och det är vad jag gör åt på en timmes städning hemma...

Tänk vad fort Du skulle ha kört om Du ätit mer och pressat ut 500 kcal/tim!

Användarvisningsbild
Jonas Birgersson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-06-09 17:43

Inläggav Jonas Birgersson » 11-09-17 09:57

Fin artikel Åke!

Jag cyklade aktivt i 48 timmar så du bränner mer energi när du dammsuger Christian än när jag cyklar.
Skämt åsido, min kropp är inte ett dugg explosiv men har däremot en god återhämtningsförmåga och kan mala på länge med en låg energiförbrukning både i löpning och cykling vilket säkert också var gynnsamt i PBP genom en låg energiförbrukning per mil.

Visst skulle det gå att cykla snabbare om man åt mer optimalt och cyklade mer effektivt. Jag tog kanske i under ca 40 mil totalt medan resterande sträcka gick i "energispar-läge". Men det är svårt att veta första gången hur mycket man ska våga att ta i när man inte vet hur kroppen ska reagera under en så lång sträcka. Dessutom var målet för oss att ta oss i mål och inte att jaga någon bra tid med risk för att gå in i väggen på vägen. Hade varit lite kul att testa igen för att se vad man skulle kunna göra för någon tid, men just nu känner jag mig i alla fall inte villig till att lägga ner den träning som behövs inför loppet igen.

Användarvisningsbild
Stefan Gunnarsson
HCK-medlem
Registrerades: 07-09-12 20:46
Kontakt:

Inläggav Stefan Gunnarsson » 11-09-26 07:14

Åke Haraldsson skrev:Två linslöss (heter det så när det är plural) har hamnat i tidningen.
Bläddra till sid 16.
http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/6812

Åke

Hej!

Härligt reportage. Hade helt missat detta. Fin bild.

Bra beskrivning om att man cyklar för att loppet finns precis som Mount Everest :D.

:D Stefan

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 11-11-07 14:29

Nu finns min PBP-story att lasa pa hemsidan: http://www.hisingensck.se/texter-bilder ... e_2011.pdf

Ar for tillfallet i New York och insag igar under N.Y. Marathon att jag skall halla mig pa cykeln...

Användarvisningsbild
Sofia Birgersson
HCK-medlem
Registrerades: 09-03-31 10:09
Kontakt:

Inläggav Sofia Birgersson » 11-11-07 15:11

Christian Behre skrev:Nu finns min PBP-story att lasa pa hemsidan: http://www.hisingensck.se/texter-bilder ... e_2011.pdf

Ar for tillfallet i New York och insag igar under N.Y. Marathon att jag skall halla mig pa cykeln...

Wow Christian, vilken berättelse. Den är lång men så fängslande att den inte går att släppa. Intressant att höra om din strävan att få ihop vardagen med långdistanscyklingen, inte helt lätt.

Grattis till väl genomfört marathonlopp, längtar tills det blir min tur :)

/Sofia

Användarvisningsbild
Eive Wallman
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-14 17:36

Inläggav Eive Wallman » 11-11-07 17:00

Christian Behre skrev:Nu finns min PBP-story att lasa pa hemsidan: http://www.hisingensck.se/texter-bilder ... e_2011.pdf

Grattis till NY Marathon :D

Fantastisk berättelse, jag förstår inte hur du kan komma ihåg så mycket från loppet och dessutom få ner det på pränt. Man undrar om du hade diktafonen med dig :wink:

/Eive 8)

Benny Blom
HCK-medlem
Registrerades: 08-10-26 17:22
Kontakt:

PBP

Inläggav Benny Blom » 11-11-10 12:21

En mycket spännande berättelse och fascinerade att läsa den, var nästan så att man var med på resan utan att behöva uppleva den ansträngning det måste ha varit att ta sig fram och tillbaka.
/Benny

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Re: PBP - eftersnack

Inläggav Jens Ronnedal » 12-05-07 16:14

Användarvisningsbild
Stefan Gunnarsson
HCK-medlem
Registrerades: 07-09-12 20:46
Kontakt:

Inläggav Stefan Gunnarsson » 12-05-07 21:14

Jens Ronnedal skrev:PBP 2011 Official Video

http://www.youtube.com/watch?v=d5xsPcabCmc

Kul att du hittade denna film på youtube Jens. Efter ca 5 sekunder ser man ryggen på mig på väg fram till startfållan. Inga fler HCKare kunde jag hitta på filmen.

Det var oerhört varmt just här i starten. Efter 30 mil i hård blåst i lördags känns dessa härliga minnen långt borta.

:D Stefan
Med vänlig hälsning, Stefan Gunnarsson 0721508427 :D

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Inläggav Jens Ronnedal » 12-05-07 23:17

Jag noterade just den tröjan i början jag också. Tråkigt att filmen är extremt fransk. Känns inte som att dom vill visa att loppet är väldigt stort och att intresset för att cykla kommer från många länder. Låter när man ser filmen som att dom vill hålla det franskt. Svider kanske tillräckligt att någon översatt med engelsk text. ;)

Återgå till "Övriga Audax/Randonneurlopp"