Byta batteri i hastighetssensor eller kadenssensor Polar.

Användarvisningsbild
Göran Fredriksson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-04-21 12:14

Byta batteri i hastighetssensor eller kadenssensor Polar.

Inläggav Göran Fredriksson » 11-01-18 13:27

Givaren verkade ha haft något glapp efter som hastighetssgnalen försvann till och från. Polar ville inte byta givare för de verkade tycka att den var för gammal eller så.

Så jag satte kniven i givaren (wind till CX600) och bände upp den i limskarven. Den gick upp väldigt snyggt och lätt i svetsskarven (/limskarven?).

Såg inga uppenbara glapp, batteriet, CR1632, var ok, så jag mistänkte att kontaktbläcken mellan batteri o kretskort har haft dålig kontakt. I med nytt batteri som jag lödde fast försäkerhetsskull och så limmade jag ihop huset igen och nu fungerade den fint igen.

Se bilderna från operationen här.
Senast redigerad av Göran Fredriksson 11-01-18 15:58, redigerad totalt 3 gånger.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Mikko Pietilä
HCK-medlem
Registrerades: 08-04-25 13:02

Inläggav Mikko Pietilä » 11-01-18 14:00

Snyggt jobbat Göran.

Men vad anser Polar att vara för gammalt? Trodde man kunde få dessa utbytt oavsett....

MVH//Mikko

Användarvisningsbild
Göran Fredriksson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-04-21 12:14

Inläggav Göran Fredriksson » 11-01-18 14:02

Vet inte var gränsen går. Dessutom var jag lite nyfiken på hur den såg ut inuti och ville ha en fungerande givare på en gång.

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Registrerades: 04-05-18 18:56
Kontakt:

Re: Byta batteri i hastighetssensor eller kadenssensor Polar

Inläggav Ola Sundberg » 11-01-18 15:52

Göran Fredriksson skrev:Givaren verkade ha haft något glapp efter som hastighetssgnalen försvann till och från. Polar ville inte byta givare för de verkade tycka att den var för gammal eller så.

Så jag satte kniven i givaren (wind till CX600) och bände upp den i limskarven. Den gick upp väldigt snyggt och lätt i svetsskarven (/limskarven?).

Såg inga uppenbara glapp, batteriet, CR1632, var ok, så jag mistänkte att kontaktbläcken mellan batteri o kretskort har haft dålig kontakt. I med nytt batteri som jag lödde fast försäkerhetsskull och så limmade jag ihop huset igen och nu fungerade den fint igen.

Se bilder på: http://www.pixbox.se/alb_show_id1214610_page0.html (hur gör man en snygg länk här?)

Så här gör man en snygg länk!

//Ola
Vinnare och bestämmare av mållinje av de flesta spurterna under fri fart till Snipen!
the Oltre movie

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 11-01-19 02:10

Gött! Då kommer jag att spara nån tusenlapp i år eller nästa år, när mina såna sensorer får batteritorsk.

Återgå till "Teknik"