Bra, anonyma cykeltröjor?

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Bra, anonyma cykeltröjor?

Inläggav Rasmus Olsson » 08-07-12 16:59

Jag har just nu två cykeltröjor (samma modell) som jag köpt från Cyclecomponents. Rent kvalitetsmässigt bra, men passformen är dålig. Väldigt vida kring midjan, så de fladdrar en hel del. De var å andra sidan billiga, ca 200 kr/st, och de är framför allt enfärgade och anonyma. Dvs, de har inget blaffigt reklamtryck. Bara märkets logga (VO2) i liten storlek på vänster bröst.

På CC finns det dyrare tröjor som ser ut att ha bättre passform, men genomgående är det tröjor med reklamtryck från diverse proffslag och liknande. Och sånt vill jag inte sätta på kroppen!

Finns det några bra, och inte alltför dyra (under 600-700 kr eller så), cykeltröjor utan reklamtryck? Helst enfärgade och svarta, men där kan jag kompromissa. Revärer eller flerfältsmönster får gå an, om det krävs.

Gärna med djupa ryggfickor också. De är lite väl grunda på tröjorna jag har. Dragkedja på mittenfickan är ett plus!

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Registrerades: 04-05-18 18:56
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 08-07-13 00:41

Här t.ex...
Vinnare och bestämmare av mållinje av de flesta spurterna under fri fart till Snipen!
the Oltre movie

Användarvisningsbild
Christer Hedberg
Registrerades: 04-04-04 15:07
Kontakt:

Inläggav Christer Hedberg » 08-07-13 00:48

Cykelcity har nog bra mycket fler tröjor utan reklamtryck än med...
.

___O
-\ <,
(*) (*)

Egen hemsida / Foto

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 08-07-13 12:22

Ola Sundberg skrev:Här t.ex...

Oj! Fanns en del, ja...

Användarvisningsbild
Bo Norgren
Registrerades: 06-01-08 22:49

Inläggav Bo Norgren » 09-02-20 21:05

Svartklädda cyklister är mycket svåra att upptäcka speciellt en solig dag då de cyklar i skugga.
Många cykelkläder, tröjor jackor som har färg BRUKAR ha ett stort svart parti på ryggen, varför?
Tänk om man kunde köpa riktiga cykelkläder med neonfärger grön och orange, typ kläder arbete efter väg.

Användarvisningsbild
Aron Mathiasson
Registrerades: 05-11-06 17:16
Kontakt:

Inläggav Aron Mathiasson » 09-02-20 22:35

Bo Norgren skrev:Svartklädda cyklister är mycket svåra att upptäcka speciellt en solig dag då de cyklar i skugga.
Många cykelkläder, tröjor jackor som har färg BRUKAR ha ett stort svart parti på ryggen, varför?
Tänk om man kunde köpa riktiga cykelkläder med neonfärger grön och orange, typ kläder arbete efter väg.

Principiellt tycker jag det är fel att man ska behöva se ut som en julgran bara för att en stor andel bilister inte orkar ha uppmärksamhet när de är ute med sina skepp.
Det finns även en poäng med att det är just folk som arbetar på vägen som har signalfärger eftersom de är ett avvikande inslag i trafiken om det blir naturligt med neonvästar kanske gemene man slutar se det som något uppmärksammande.
Jag tycker även att cyklister inte borde anses som något avvikande på en väg.

Dock blir jag ju tvungen att anpassa mig efter dem på grund av att det är jag som råkar illa ut om nåt skulle hända och vi är tyvärr inte ansedda som ett naturligt inslag i trafiken.

En ok enfärgad tröja i signalfärg och i mitt favoritmaterial är denna
http://www.ibexwear.com/shop/ProductDet ... sto-Jersey
som fanns i orange när jag köpte.

den ärmlösa tröjan finns i orange http://www.ibexwear.com/shop/ProductDet ... ess-Jersey

Återgå till "Teknik"