Däck på hösten

Jan Bengtsson
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-05 08:34

Däck på hösten

Inläggav Jan Bengtsson » 13-09-16 14:09

Har en fråga angående villka däck som funkar bäst på racern nu på hösten eller om man kan köra på dom som sitter på, kör nu på conti 4000s.
Det finns ju så mycket erfarenhet i klubben så man kanske kan få ett bra svar.
Janne B

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Re: Däck på hösten

Inläggav Jens Ronnedal » 13-09-16 14:29

Jag är ingen expert på området men man brukar inte få plats med nå direkt mönstrade däck på en racer, lite beroende på hur bromsarna och ramen är utformade. Samtidigt tycker jag att det lite granna kvittar vad man har för mönster. Man får nog cykla mer med huvudet och ögonen än med däcken när det är höst. Cyklar du snabbt och svänger samtidigt som du cyklar över blöta löv på marken kvittar det nästa vad du har för däck så kommer du att gå i backen. Men ju bredare däck och ju mer mönster ju mer kontaktyta kommer du att ha och risken minskar för släpp. Men det handlar nog mer om vilken typ av cykel som passar bäst och inte vilka däck på racern.

alina
HCK-medlem
Registrerades: 15-01-07 13:35

Re: Däck på hösten

Inläggav alina » 15-01-07 13:36

Hej Daniel
Ursäkta att jag inte svarat , så detta nuuu. Inga på lager men beställer gärna hem. Hör bara av dig. (
Try out our free ccna training courses free ccna workbook to get high flying success in final 100-101 and www.northeastern.edu exams, mcts College of Notre Dame of Maryland is also very useful tool.

Återgå till "Teknik"