Mekkurs på sensommaren/hösten

Rickard Framgard
Registrerades: 11-08-18 20:17

Mekkurs på sensommaren/hösten

Inläggav Rickard Framgard » 11-08-30 18:06

Hej.
Nybliven medlem och riktigt biten av cyklingen.

Känner dock att jag är i stort behov av en mekkurs så man vet hur man ska agera när växlarna börjar krångla eller första punkan kommer.

Så jag hoppas att klubben kunde styra ett sådant tillfälle där man går igenom lite underhåll och mektips för oss nya samt alla andra intresserade, kanske en regnig dag? Vad säger ni som har något att säga till om?

Appropå regn undrar jag hur man underhåller en cykel bäst, men gör en separat tråd om detta.
Och behandlar mekkurser även underhåll?

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Thomas Backelin
HCK-medlem
Registrerades: 07-08-31 08:39

Inläggav Thomas Backelin » 11-08-30 20:38

Hej Rickard!
Välkommen till HCK. Av våra ca.600 medlemmar så har vi ett antal som är mycket duktiga på att se till att hålla sina racercyklar i trim.

Vi hade på våren en kväll där Eive lärde ut de vanligaste saker man bör känna till för ett trettiotal medlemmar typ: punka, byta bromsklossar, vårda kedjan, justera växeln m.m.

Ola och Pär har haft ett par eftertraktade mekkvällar för mera avancerat mek typ: byta lager, justera vevlager, "fixera växelörat" m.m

Nästa gång vi har detta i klubblokalen eller någon annan lokal bestäms av efterfrågan men håll koll på vår hemsidan under "Klubbaktiviteter på gång" / Thomas 073-682 54 14

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Teknik"